Marketing społecznościowy – czym jest i dlaczego warto z niego korzystać?

Pod pojęciem marketingu społecznościowego kryje się prowadzenie działań reklamowych i promocyjnych w social media. Takie serwisy, jak Facebook, Instagram, YouTube czy Twitter dają dziś ogromne możliwości dotarcia z przekazem reklamowym do szerokiego grona odbiorców oraz stanowią szansę na zwiększenie rozpoznawalności firmy i podniesienie jej zysków ze sprzedaży.

Marketing społecznościowy we współczesnym Internecie

Marketing społecznościowy ze względu na szerokie możliwości oraz duże zasięgi to doskonałe narzędzie wspierające tradycyjną sprzedaż. Jeszcze kilka lat temu głównym celem firm działających w sieci było przekierowanie potencjalnych klientów na własną stronę internetową, gdzie mogli oni dokonać zakupów oraz bliżej zapoznać się z ofertą. Dziś zakupy można z powodzeniem robić także za pośrednictwem serwisów społecznościowych, co znacznie ułatwia sprawę oraz jest dodatkową zachętą dla ich aktywnych użytkowników.

Marketing społecznościowy odgrywa coraz większą rolę we współczesnym biznesie, a z jego znaczenia doskonale zdają sobie sprawę zarówno duże firmy, jak i małe lokalne przedsiębiorstwa. Dla tych ostatnich działania marketingowe w social media są bowiem ogromną szansą na zwiększenie zasięgów, zaprezentowanie swojej marki oraz oferty szerokiemu gronu odbiorców oraz wyjście z lokalnego rynku zbytu na ogólnokrajowy.

Marketing społecznościowy – czym jest i dlaczego warto z niego korzystać?

Korzyści z działań marketingowych prowadzonych w social media

Ogromnym atutem social media marketingu jest jednak przede wszystkim jego nastawienie na bardziej bezpośredni i osobisty kontakt z odbiorcą, co pozwala zmniejszyć dystans między firmą a jej klientami oraz systematycznie budować przyjazne, oparte na wzajemnym zaufaniu relacje.

W odróżnieniu od tradycyjnych form reklamowania swoich usług, marketing społecznościowy pozwala bowiem firmie wchodzić w interakcje z odbiorcami jej usług. Potencjalni klienci mogą za pośrednictwem social media toczyć dyskusje z marką, zadawać jej pytania, brać udział w konkursach i inicjatywach oraz komentować jej działania.

Ogromną szansą, jaką współczesnym firmom oferują social media, jest także możliwość lepszego poznania oczekiwań oraz potrzeb klientów. Można zrobić to przeprowadzając ankiety, sondaże lub po prostu prosząc użytkowników o pozostawienie komentarza z opinią pod postem. Dzięki temu firma ma szansę lepszego dostosowania swojej oferty oraz produktów do wymagań klientów, zaspokojenia ich potrzeb i tym samym zwiększenia sprzedaży.

Social media, które warto wykorzystać do działań promocyjnych

Zdecydowanie największą popularnością w dzisiejszych czasach cieszą się dwa serwisy społecznościowe – Facebook i Instagram, które mają bardzo szerokie grono zaangażowanych użytkowników na całym świecie. Każda ceniąca się firma powinna więc posiadać profil na każdym z nich oraz dążyć do zbudowania wokół niego zaangażowanej społeczności.

Przedsiębiorstwa, które szczególny nacisk stawiają na reklamę w sieci oraz sprzedaż online swoich usług oraz produktów powinny także rozważyć założenie profili na Twitterze, YouTube oraz LinkedIn, na których także można skupić wokół siebie grono zaangażowanych odbiorców oraz prowadzić skuteczne działania marketingowe.

Partnerem artykułu jest SocialPress oferujący: marketing społecznościowy - więcej na SocialPress.pl.